06 nov. Podem ajudar els nens i nenes a ser més optimistes?
Ahir dissabte, en el marc d’un curs a Vilanova amb mestres de les escoles l’Aragai, Santa Teresa de Jesús i la Ginesta vam poder reflexionar sobre el tema de l’optimisme. Deiem que hem d’estar atents per detectar com els més petits s’expliquen a ells mateixos les causes d’allò que no els surt prou bé. No és el mateix dir «no sé dibuixar» que dir » aquest dibuix no m’ha sortit bé». Ajudem-nos a explicar les situacions de forma que siguin modificables, transitòries i locals, en comptes de permanents, no modificables i globals.
«Sóc un desordenat», o «sóc un desastre en educació física», són exemples d’expressions que porten als infants a explicar el seu comportament d’una forma que deixa poc marge a l’esmena, per descomptat és una explicació gens optimista d’una situació.
El nostre llenguatge determina el nostre pensament i la nostra emoció. Siguem-ne conscients i ajudem-los…amb mestres formats i motivats (com els d’ahir), es pot avançar tant……